انواع پارچه های پرده ای

پارچه های پرده ای یکی از لوازم مهم برای اجرای  طراحی داخلی به شمار می روند. پرده ها به عنوان عنصری کاربردی و تزیینی به شناخته می شوند و می توان از آنها برای جلوگیری کردن از تابش مستقیم نور به منزل و یا پوشش پنجره ها استفاده کرد. به همین دلیل می توان این ابزار را علاوه بر یک عنصر دکوراتیو به عنوان یک ابزار حریم خصوصی دانست. پرده ها عنصری هستند که از هزاران سال قبل استفاده از آنها رواج داشته است. برای مثال یافته های تاریخی مشخص کرده که از پرده های رنگی مختلف برای آذین بندی تخت جمشید استفاده می شده، و بی شک هنر پرده دوزی که در این دوران در اوج شکوه بوده است. از آنجایی که این هنر یک شبه به وجود نیامده، به همین دلیل می توان گفت که این هنر و صنعت دارای سابقه بیشتری بوده که توانسته در این دوران به اوج و شکوه برسد. در نتیجه به راحتی می توان سابقه استفاده از پرده را به چندین هزار سال قبل و بسیار پیش از هخامنشیان و حتی آشوریان مرتبط دانست. پرده یکی از عناصری است که جنبه کاربردی و تزیینی آن از هزاران سال قبل مطرح بوده و در هر دوره تاریخی بر اساس هنر و صنعت آن دوره نمونه های خاصی از پرده ها تولید شده اند. در عصر حاضر نیز پرده ها کاربرد گسترده ای در اجرای طراحی داخلی منازل و مکان های دیگر دارند و این عامل باعث شده که در حال حاضر پارچه های پرده ای با جنس های مختلفی تولید می شوند. ما در ادامه متن انواع پارچه پرده ای را بر اساس طرح و جنس معرفی می کنیم.

انواع پارچه های پرده ای بر اساس طرح و نقش

پارچه های پرده ای امروزه بیش از گذشته جنبه تزیینی دارند و به همین دلیل امروزه می توانیم پارچه پرده را با طرح های مختلفی در بازار فروش مشاهده کنیم. به همین دلیل بایستی بر اساس دکوراسیون منزل و یا به طور کلی طراحی داخلی نسبت به طرح مورد نظر پرده اقدام شود. برای مثال در یک محیط سنتی بهتر است از پارچه هایی با طرح های سنتی و یا طرح های ساده استفاده شود که با فضای سنتی همخوانی دارند. برای طراحی های کلاسیک و خانگی نیز می توان با توجه به دکوراسیون منزل از انواع پارچه با طرح های گیاهی، سنتی، فانتزی و غیره استفاده کرد. برای طراحی مدرن نیز می توان از انواع پارچه های پرده ای در جای مناسب خود استفاده کرد. طرح پارچه پرده ای در کنار جنس مناسب آن دارای بازدهی است. به همین دلیل در هنگام خرید طرح مناسب باید به جنس آن توجه کرد.

پارچه های پرده ای منسوجاتی هستند که در دوره های تاریخی مختلف تولید شده اند و به همین دلیل در کنار تکنولوژی امروزی این پارچه ها در جنس های مختلفی تولید می شود. مهمترین انواع جنس پارچه پرده در ادامه متن معرفی می شوند.

پارچه های پرده

  • پرده حریر: این پارچه که گاها با نام پرده تور نیز شناخته می شود و از پارچه های سبک و نازک است که معمولا دارای لطافت بالایی می باشد. پرده حریر مانع از عبور نور خورشید نمی شود، اما می تواند از اثرات مخرب نور خورشید بر روی فرش و اثاثیه منزل جلوگیری کنند. همچنین این پرده به دلیل نازکی برای فصل سرما مناسب نیستند اما برای فصل تابستان بهترین گزینه هستند. همچنین پرده تور به دلیل نازکی حریم خصوصی چندانی ندارد، ولی می توان از آن برای پوشش سالن پذیرایی، آشپزخانه، راهروها و غیره استفاده کرد. همچنین این پرده برای اجرای دکوراسیون اداری نیز مناسب می باشد.
  • پرده ساتن: این پارچه پرده ای براق و روشن است و به همین دلیل در زمره پارچه های پرده ای محبوب شناخته می شود. این پارچه معمولا از الیاف مصنوعی و همچنین الیاف طبیعی مثل ابریشم، پنبه و گاهی کتان تولید می شوند. این پارچه پرده محصولی تراکم بالا بوده و به همین دلیل به حفظ حریم خصوصی منزل کمک می کند و می توان از آن در نقاط مختلف منزل استفاده کرد. از این پارچه پرده می توان برای اجرای دکوراسیون منزل تا دکوراسیون اداری و غیره استفاده کرد.
  • پرده ابریشمی: این نوع پرده از نمونه های سنتی به شمار می رود که معمولا قیمت بالایی دارد. از این پرده برای محیط های لوکس خانگی تا اداری و پذیرایی استفاده می شود. پرده ابریشمی را می توان به صورت مستقیم و یا در استفاده با پارچه های دیگر استفاده کرد.
  • پرده مخمل: این پارچه از الیاف مختلف مثل ابریشم، پنبه و کتان تولید می شود و در زمره پارچه های پرده ای کلاسیک قرار می گیرد و می توان برای اجرای دکوراسیون های مختلف، و همچنین انواع مدل های پرده های سلطنتی و مدرن از آن استفاده کرد. این پارچه ضخیم با طرح های مختلف خود با انواع پارچه های دیگر ست می شود و می توان برای محیط های لوکس و خاص از آن استفاده کرد.
  • پرده کتان: این محصول به عنوان پرده نخی در زمره پارچه های ساده به شمار می رود. و دارای طرح و نقش مختلفی می باشد. این پارچه قیمت پایینی دارد و برای مناطق مختلف مثل دکوراسیون اداری، اتاق خواب و غیره کاربرد دارد.

 

بهترین مرکز فروش انواع پارچه برای پرده

پارچه های پرده ای محصولاتی هستند که امروزه به صورت گسترده از آنها برای اجرای دکوراسیون های داخلی مراکز مختلف استفاده می شوند. بایستی برای خرید خرده و عمده آنها از طریق مراکز تخصصی اقدام کرد. ما در این مجموعه تخصصی در زمینه فروش انواع پارچه پرده ای شامل پرده تور یا همان پرده حریر، پرده ابریشمی درجه یک با طرح های مختلف، پرده مخمل با الیاف طبیعی و مصنوعی مختلف و همچنین طرح های گوناگون، پرده کتان، پرده نخی و همچنین پرده ساتن فعالیت داریم. ما آمادگی داریم در این مجموعه تخصصی انواع پارچه پرده ای را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط فروش می توانید با همکاران ما در تماس باشید. همکاران ما می توانند در زمینه های مختلف به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.