آیا مبل شویی یا شستن مبل با دستگاه به مبل آسیب می زند؟

شستن پارچه مبل

شستن پارچه مبل اقدامی است که همه دارندگان آن در برهه ای از زمان خواسته و ناخواسته مجبور به انجام آن می باشند. و در واقع شستن مبلمان یکی از اقداماتی است که با استفاده از آن می توان در زمینه نگهداری این وسیله اقدام کرد. البته برای نگهداری مبلمان بهتر است در مواقع لزوم شستشوی آنها انجام گیرد و اگر این مورد بیش از حد مجاز تکرار شود، باعث کاهش کیفیت پارچه مبلی و زیبایی مبل خواهد شد. مبلمان به عنوان یکی از عناصر کلیدی دکوراسیون داخلی به شمار می روند ،و به همین دلیل داشتن زیبایی و جلوه مناسب موارد مهمی هستند که در تاثیرگذاری این محصول در دکوراسیون داخلی دخیل هستند. در میان عناصر مختلف مبلمان پارچه بیشترین تاثیر و بازدهی را دارد و به همین دلیل باید از پارچه های مبل مراقبت کافی انجام گیرد تا آنها همواره دارای جلوه کافی و مناسب باشند. یکی از راه های چنین مراقبت هایی اجرای روش صحیح شستن مبل است. امروزه شستن پارچه مبل به روش های مختلفی انجام می گیرد. ما در ادامه متن روش های انجام آن را معرفی می کنیم.

 

شستن پارچه مبل و روش های انجام آن

 

شستن پارچه مبل با روش های مختلفی امکان پذیر است. در حالت کلی می توان روش های شستشوی مبلمان را به دو دسته روش های خانگی و همچنین روش های ماشینی یا همان شستن مبل با دستگاه تقسیم بندی کرد. در روش خانگی شستن مبلمان به روش های مختلفی انجام می گیرد. در این روش اگر پارچه از نوع مناسب باشد و یا از نمونه های چرمی باشد، می توان روش شستن مبل با شلنگ آب را اجرا کرد. همچنین این روش برای مواقعی استفاده می شود که قصد شستشوی کامل مبل را داشته باشیم. اما اگر لکه ای بر روی مبلمان ایجاد شده و قصد تمیز کردن لک روی مبل را دارید، می توان از یک ابر و همچنین یک محلول شوینده استفاده کرد.

شستن پارچه مبل در حالت دیگر با دستگاه انجام می گیرد. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور راه اندازی شده اند و این خدمت را انجام می دهد. همواره در مورد کیفیت خدمت این مراکز نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد. ما در ادامه متن مطالبی در این حوزه ارائه می دهیم که قطعا می توانند در تصمیم گیری درست دخیل باشند.

 

 

آیا شستن پارچه مبل با مبل شویی باعث آسیب زدن به پارچه می شود؟

 

شستن پارچه مبل در مراکز خشکشویی مبلمان با دستگاه های مختلف انجام می گیرد. گاها شنیده می شود که به دلیل استفاده از دستگاه در این شیوه پارچه های مبلمان آسیب می بینند. برای مثال رنگ پریدگی، پارگی پارچه و چروک آن اتفاقات رایجی هستند که از این نحوه شستشو پارچه مبلی گزارش می شوند. در حالت کلی باید گفت که دستگاه هایی که برای انجام خدمات خشکشویی مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند، و معمولا به صورت تخصصی و برای این حوزه ساخته شده اند، به همین دلیل احتمال خطای آنها بسیار کم و نادر است. همچنین در بعضی روش ها مثل شستن مبل با بخارشو احتمال آسیب دیدن پارچه تقریبا ناممکن است و در صورتی این اتفاق رخ می دهد که اپراتور این دستگاه ها در انجام وظایف خود کوتاهی و یا اشتباه کند. برای مثال استفاده از شوینده های قوی، شستشوی بیش از حد مجاز، و اجرا نکردن روش صحیح شستن مبل می تواند بر کیفیت پارچه مبلمان تاثیرات منفی داشته باشند. اما مهمترین عاملی که می تواند بر کیفیت کار یک مرکز شستن مبل با دستگاه تاثیر داشته باشد جنس پارچه است.

شستن پارچه مبل دارای استاندارد هایی است که می بایستی حتما آنها را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب و مناسب رسید. یک پارچه مبلی اگر از جنس و کیفیت مناسب برخوردار باشد، می تواند در برابر شستشوهای مختلف مقاومت داشته باشد. برای مثال در این حالت شستن مبل با بخارشو یا همچنین شستن مبل با شلنگ آب فرقی ندارد و می توان با استفاده از روش های خانگی و کارگاهی شستن آن را انجام داد.

شستن پارچه مبل بهتر است تنها در موارد لازم و ضروری صورت گیرد. برای مثال اگر لکه ای بر روی مبل ایجاد شد، برای تمیز کردن لک روی مبل نیاز به مراجعه به خشکشویی مبلمان نیست و روش صحیح شستن مبل در این حالت، همان امورات خانگی و استفاده از محلول شوینده ملایم و تکه ای ابر است. اما اگر لکه با این شیوه پاک نشد می توان به مراکز مبل شویی مراجعه کرد، و از خدمات آنها بهره برد.

شستن صحیح پارچه مبلی

 

چگونه از شستن پارچه مبل آسوده خاطر بود؟

شستن پارچه مبل یک فرایند شستشوی کامل است و زمانی می توان از انجام آن اطمینان خاطر داشت که از جنس و کیفیت پارچه مبلی خود اطمینان داشته باشیم. امروزه پارچه های مبلی در انواع مختلف تولید می شوند و بعضی از جنس ها کیفیت مناسب، و بعضی دیگر کیفیت پایین دارد. برای مثال یک پارچه مبلی مناسب باید مقاومت شستشویی کافی داشته باشد. از بهترین انواع پارچه های مبلی که در برابر شستشو مقاومت دارند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انواع پارچه مخمل
  • انواع پارچه جیر
  • انواع پارچه های ساتن
  • انواع پارچه شانل
  • انواع پارچه ژاکارد
  • انواع پارچه کنف
  • انواع پارچه های ضدلک و آب
  • انواع پارچه های کتان

شستن پارچه مبل و یا به عبارت بهتر شستن مبلمان اقدامی است که می توان با انتخاب یک پارچه مناسب برای همیشه از آن اطمینان خاطر داشت، و جهت انجام آن از روش های سنتی و ماشینی استفاده کرد. ما در این مجموعه تخصصی در زمینه تامین و فروش انواع پارچه های مبلی باکیفیت فعالیت داریم، و بهترین برندهای ایرانی و خارجی را با شرایط عالی در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم. ما در این مجموعه تخصصی آمادگی داریم تا نیازهای خرده و عمده مشتریان را با بهترین قیمت و کیفیت در سراسر کشور تامین کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید انواع پارچه های مبلی، قیمت و روش های تهیه آنها می توانید با کارشناسان ما در این مجموعه فروش در تماس باشید. کارشناسان ما در این مجموعه آمادگی دارند تا در زمینه های مختلف به شما مشاوره رایگان ارائه دهند.