ست کردن پارچه کوسن با پارچه مبلمان

انتخاب کوسن مبل

 

مبلمان یکی از لوازم مهم زندگی است که وجود آن در خانه های امروزی به نوعی به معنای یک وسیله کاربردی و تزیینی است. مبل ها امروزه به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزار دکوراسیون منزل و همچنین اجرای دکوراسیون چیدمان می باشد. طرح مبل و همچنین جنس پارچه مبلی بیشترین تاثیر را در بازدهی و جلوه گری یک مبل دارند. در کنار بعضی از مبل ها از ابزار دیگر استفاده می شود که این ابزار نیز هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزیینی دارند. اما بیشتر عنصری که در یک مبل دارای تاثیر دارد، پارچه مبلی است. پارچه مبلی بر روی قسمت های مختلف آن اجرا می شود و کوسن ها به عنوان بخشی از یک مبل، دارای تاثیر زیادی بر جلوه مبل ها هستند. به همین دلیل معمولا برای طراحی آنها از عناصر تزیینی مختلف استفاده می شود. در واقع امروزه بحث طراحی کوسن مبل و انتخاب پارچه کوسن بسیار داغ بوده، و می توان در بازار فروش مدل های مختلف از کوسن مبل را مشاهده کرد. ما در ادامه این متن مطالبی ارائه می دهیم که می توانند در ست کردن پارچه کوسن با پارچه مبلمان، به شما کمک کنند. پیش از این موضوع به سوال کوسن مبل چیست پاسخ می دهیم، و سپس به معرفی انواع پارچه های کوسن می پردازیم.

 

کوسن مبل چیست؟ و چرا در مبلمان استفاده می شود؟

 

مبلمان یک محصول کاربردی و هنری است و به همین دلیل بایستی برای جلوه گری آن از تمامی امکانات و ابزار استفاده کرد. معمولا در مبل ها از طراحی های خاص و پارچه های مبلی با طرح های خاص استفاده می شود، اما گاهی برای بیشتر جلوه کردن این ابزار کاربردی و تزیینی، از ابزار خرده دیگری نیز استفاده می شود که کوسن ها نمونه ای از این ابزار هستند. کوسن ها در واقع بالشتک هایی هستند که متناسب با طرح اصلی مبل تولید می شوند و برای امورات مختلف مثل تکیه کردن، زیر سری و غیره از آنها استفاده می شود. معمولا کوسن های برای انواع مبل مورد استفاده قرار می گیرند، و معمولا بر اساس طراحی کلی هر مبل، کار انتخاب شکل و طرح پارچه های کوسن انجام می گیرد. ما در ادامه این متن مطالبی ارائه می دهیم که می توانند در انتخاب پارچه های مناسب برای کوسن مبل سلطنتی، و یا کوسن مبل استیل و غیره، به شما کمک نمایند.

 

معرفی انواع پارچه مبلمان

مبلمان ها امروزه در مدل های مختلفی تولید می شوند و یکی از مهمترین قسمت های آنها پارچه مبلی است. پارچه مبل جنس خاصی از پارچه است که  به صورت تخصصی برای مبل ها تولید می شوند. این پارچه ها در انواع مختلفی تولید می شوند و به همین دلیل همواره انتخاب های گسترده ای از لحاظ طرح و رنگ در پیش روی خریداران این محصول وجود دارد. پارچه رومبلی معمولا برای روکش کردن مبل و همچنین کوسن آن مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه ای که برای کوسنی مبل انتخاب می شود بایستی از لحاظ طرح و رنگ و همچنین جنس با پارچه مبلی همخوانی داشته  باشد. اما در مورد همخوانی طرح پارچه های کوسنی یکسان بودن طرح شرط اصلی نیست، و گاهی با شکستن اصولی فضای طرح و نقش انواع کوسن می توان، یک جلوه ایده آل و خاص ایجاد کرد. ما در ادامه متن نکاتی در مورد ست کردن پارچه  های کوسنی با پارچه مبل ارائه می دهیم.

ست کردن پارچه کوسن با پارچه رومبلی

آموزش ست کردن پارچه کوسن با پارچه رومبلی مبلمان

مبلمان یک عنصر تزیینی و کاربردی است و به همین دلیل جلوه گری در آن می تواند از 50 تا 100 درصد دارای اهمیت باشد. برای همین می توان با استفاده از تکنیک های خاصی مثل ست کردن انواع کوسن با آن به جلوه گری خاصی دست یافت. برای این کار باید علاوه بر توجه به رنگ کوسن، به طرح آن نیز توجه کرد. برای مثال برای انتخاب یک پارچه مناسب برای کوسن مبل کلاسیک، باید به شیوه طراحی مبل و همچنین رنگ آن توجه کرد. برای مثال اگر مبل دارای پارچه های ساده است می توانید از رنگ های متضاد همخوان استفاده کنید. همچنین از پارچه های طرح دار ساده نیز می توان برای این کار و ست کردن پارچه کوسن با پارچه مبل ساده و کلاسیک استفاده کرد. رنگ و طرح های جیغ می توانند تاثیر منفی بر اجرای دکوراسیون منزل داشته باشند.

مبلمان سلطنتی یا همان مبل های استیل نیز یکی از نمونه های خاص هستند که معمولا با پارچه های با کیفیت  طرح دار و سنتی ساخته می شوند. به همین دلیل برای کوسن آنها نیز باید از پارچه هایی با طرح های خاص استفاده کرد. بهترین کوسن مبل سلطنتی، کوسنی است که از لحاظ طرح و رنگ با پارچه این مبل همخوانی داشته باشند. اگر پارچه مبلی از نوع سنتی است و یا فضای دکوراسیون منزل یا دکوراسیون چیدمان از نوع سنتی می باشد، می بایستی رنگ کوسن و طرح آن با مبل و فضای کلی محیط همخوانی داشته باشد، و به عبارت بهتر لازم است در چنین مواقعی از کوسن مبل استیل با طرح های سنتی استفاده کرد.

مبلمان راحتی و فانتزی نیز نمونه ای دیگری است که برای آن می توان از طرح های مختلف استفاده کرد. همانگونه که از نام مبل راحتی مشخص است مدرن گرایی در این مبل ها موج می زند، در نتیجه  برای کوسن مبل فانتزی و همچنین کوسن مبل راحتی نیز دست بازی پیش روی شما وجود دارد و می توان با استفاده از رنگ این مبل ها از انواع کوسن با طرح های مختلف سنتی، ساده، فانتزی و غیره استفاده کرد.

 

بهترین مرکز فروش انواع پارچه کوسن مبلمان

مبلمان عنصری کاربردی و تزیینی است که با استفاده از کوسنی با طرح و جنس مناسب می توان آن را زیباتر و شیک تر نمود. ما در این مجموعه تخصصی انواع پارچه مناسب برای کوسن مبل راحتی و ساده، کوسن مبل فانتزی، کوسن مبل سلطنتی، کوسن مبل استیل و غیره را عرضه کرده ایم. این پارچه ها در طرح ها و رنگ های مختلف هستند. ما در این مجموعه تخصصی تنوع مختلفی در محصولات خود لحاظ کرده ایم و آمادگی داریم آنها را با بهترین و قیمت و شرایط به صورت خرده و عمده به سراسر کشور ارسال کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید. همچنین همکاران ما در این مجموعه آمادگی دارند برای انتخاب طرح پارچه کوسن بر اساس دکوراسیون داخلی و مبل شما، مشاوره کافی و تخصصی ارائه دهند.