روش شستن پارچه مبل

شستن پارچه مبل یکی از اقدامات تخصصی است که باید در حوزه پارچه های مبلی یا مبل های پارچه ای انجام گیرد. پارچه مبلی یکی از نمونه های خاص پارچه است که با جنس، طرح و رنگ خاص، برای روکش کردن مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه پارچه های مبلی بسته به نوع مبل تاثیر ویژه ای در دکوراسیون یک منزل دارند. برای مثال هر چقدر تاثیر یکپارچه بر جلوه گری یک مبلمان بیشتر باشد، قطعا آن مبلمان در کوراسیون دارای تاثیرگذاری بیشتری خواهد بود. برای انتخاب یک پارچه مبلی باید به دو مورد مهم توجه کرد. اولین مورد طرح و رنگ آن پارچه است. این پارچه باید از نظر رنگ و طرح با طراحی داخلی اجرا شده همخوانی داشته باشد. دومین عامل و مورد مهم جنس پارچه است. برای انتخاب جنس یک پارچه مبلی باید به صورت تخصصی اقدام کرده و بهترین نوع را انتخاب نمود. یک پارچه مبلی از لحاظ جنسی باید قابلیت هایی مثل رنگ ثابت، قابلیت ارتجاعی، مقاومت کافی و همچنین قابلیت شست و شو برخوردار باشد. در حالت کلی داشتن قابلیت شست و شو باعث می شود که یک پارچه به صورت غیر مستقیم از برخی قابلیت ها برخوردار باشد. به همین دلیل در هنگام خرید یک پارچه مبلی و یا یک مبلمان باید به قابل شست و شو بودن پارچه آن توجه کرد. ما در ادامه این متن نکاتی را ارائه می دهیم که می توانند برای شست و شوی یک پارچه مبلی به شما کمک کنند.

انتخاب بهترین شیوه برای شستن پارچه مبل

شستن پارچه مبل با روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور کلی می توان شستن مبل در منزل را انجام داد  و یا این کار را خارج از آن و به وسیله مراکز خدماتی انجام داد. برای این کار نیز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. در حالت می توان پارچه مبلی را با جدا کردن این پارچه از روی مبل و یا با شستن مستقیم مبل انجام داد. به همین دلیل برای هر یک از این شیوه ها نیز می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. عمدتا برای شستن پارچه مبل از روش دوم یعنی شستن مبل استفاده می شود. در روش اول جدا کردن پارچه های مبلی و نصب دوباره آنها دردسرهای خاص خود را دارد. برای مثال در صورت آب رفتگی پارچه روکش کردن سخت خواهد بود و معمولا در این روش ممکن است چروک هایی در پارچه ایجاد شود که در شکل ظاهری مبل تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت، و برای رفع آنها باید اتو کردن را انجام داد. همچنین در صورت شستشوی نامناسب پارچه رنگ پریدگی در آن ایجاد می شود به همین دلیل لازم است برای شستن یک پارچه مبل بر اساس توان خود و نوع پارچه، بهترین راه را انتخاب نمود.

شستن پارچه مبل در حالتی که پارچه بر روی مبلمان سوار است نیز، نکات خاص خود را دارد. اگر به شستن مبل در منزل علاقه داشته و این کار را انجام می دهید جهت انجام آن در مبل های چوبی باید دقت داشت که آب با بدنه چوبی برخورد نداشته باشد، زیرا در این صورت می تواند باعث پوسیدگی چوب شود. همچنین باید نحوه شستشو پارچه مبلی بر اساس نوع لکه و کثیفی آن انجام گیرد.  اگر لکه یک تکه ای باشد می توان از روش شستن مبل با شامپو فرش جهت پاک کردن لکه از روی مبل اقدام کرد. اما در حالتی که کل مبل نیاز به شستن دارد باید از روش های دیگر استفاده کرد. در ادامه متن این روش ها و مراحل آن توضیح داده می شود.

مراحل شستن پارچه مبل

 

مراحل شستن پارچه مبل

شستن پارچه مبل و یا تمیز کردن مبل پارچه ای با روش های مختلفی امکان پذیر بود. اگر شما قصد دارید این کار را در منزل انجام دهید می باستی از  نحوه شستشو پارچه مبلی و جزییات آن اطلاع داشته و به صورت اصولی و مرحله ای این کار را انجام دهید. مهمترین مراحل شستن مبلمان در خانه عبارتند از:

  • جارو برقی کردن مبلمان: قبل از جدا کردن پارچه مبلی و یا شستن  مبلمان بایستی آن را جارو برقی کرد. با این شیوه می توان گرد و غبار را از بافت پارچه پاک کرد. بعضی از پارچه ها به دلیل بافت بلند خود نیاز واجب به این کار دارند برای مثال برای تمیز کردن مبل مخمل و شستن پارچه آن آن باید حتما این کار را انجام داد.
  • برس کشیدن مبلمان: بهتر است پس از جارو کردن مبلمان کار برس کشیدن آن را انجام داد. با این کار نیز می توان گرد و غبار موجود در پارچه را کم کرد. همچنین اگر جارو برقی ندارید می توانید با برس کردن گرد و غبار را از پارچه مبلی کم کرد. این کار برای تمیز کردن مبل مخمل و شستن پارچه آن لازم است.
  • تهیه ماده شوینده: برای شستن پارچه مبل با توجه به جنس پارچه باید از مواد شوینده مناسب استفاده کرد. بعضی از مواد شوینده قدرت بالایی دارند و به همین دلیل نباید از آنها برای شستن برخی پارچه ها استفاده کرد. همچنین برخی مواد شوینده می توانند باعث رنگ پریدگی پارچه مبلی شوند. به همین دلیل توصیه می شود برای شستشو مبلمان در منزل، از شوینده های ملایم استفاده شود، تا به پارچه آسیب وارد نشود. همچنین شستن مبل با شامپو فرش نیز اقدام موثر دیگری است که می توان آن را انجام داد.
  • انجام شست و شو: برای شستشو مبلمان در منزل می بایستی از روش صحیح شستن مبل استفاده شود. برای این کار می توانید از یک تکه ابر و مواد شوینده برای پاک کردن لکه از روی مبل استفاده کنید. در این شیوه کافیست پارچه آغشته به شوینده را بر روی لکه یا تمام مبل کشیده و با یک پارچه دیگر یا تکه ای ابر دیگر آن بر پاک کنید. برای مثال شستن مبل با شامپو فرش را می توان به این شیوه انجام داد.

توجه به قابلیت شستن پارچه مبل مهمترین نکته خرید پارچه مبلی

شستن پارچه مبل عملی است که بالاخره یک روزی بر روی هر مبلی انجام می شود. به همین دلیل باید در هنگام خرید به تمیز کردن مبل پارچه ای توجه داشت و بر اساس آن کار خرید را انجام داد. ما در این مجموعه تخصصی در زمینه فروش انواع پارچه های مبلی فعالیت داریم و می توان بهترین انواع پارچه مبلی را از لحاظ طرح و رنگ و قابلیت شست و شو در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.