پارچه مبلی خاص برای مبلمانمان را چگونه انتخاب کنیم؟

پارچه مبلی یکی از ابزاری است که می توان با استفاده از آن دکوراسیون مورد نظر خود را یک ساختمان اجرا کرد. پارچه مبلی یکی از قسمت های اصلی مبلمان به شمار می رود که بسته به نوع طراحی مبل در قسمت های مختلف آن مورد استفاده قرار می گیرد، و به همین دلیل می تواند بخشی و یا تمام قسمت های مبلمان را پوشش دهد. در نتیجه می توان گفت که پارچه مبلی خاص ارتباط مستقیمی با جلو و نمای مبل دارد و از آنجایی که مبلمان به عنوان یکی از عناصر مهم اجرای دکوراسیون داخلی به شمار می رود، در نتیجه می توان با انتخاب درست یک پارچه مبلمان، دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب کرد. 

پارچه مبلی در انواع مدل ها و در کیفیت های مختلفی تولید می شود و به همین دلیل می توان با توجه به سطح توقع خود از دکوراسیون مورد نظر، یک جنس خاص از پارچه مبلی انتخاب کرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم نکاتی را معرفی کنیم که می توانند در انتخاب پارچه های مبلی خاص و مناسب به شما کمک کنند.

رومبلی خاص چیست؟

پارچه مبلی خاص پارچه ای است که همانگونه که از نام آن پیداست برای اجرای مبلمان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان های خاص در واقع مدل هایی از مبلمان هستند که دارای طرح های ویژه ای هستند. البته برای اینگونه مبلمان ها دسته بندی خاصی وجود ندارد، اما می توان در حالت کلی به مبلمان های سلطنتی و مبلمان هایی که با طراحی های ویژه تولید می شوند، مبلمان خاص گفت. برای ساخت مبلمان خاص باید از پارچه رومبلی خاص استفاده کرد. به همین دلیل امروزه در کنار تولید انواع پارچه های رومبلی پارچه های خاص نیز تولید می شوند. پارچه های خاص از طرح ها و جنس خاصی برخوردار هستند. به همین دلیل در هنگام خرید این محصولات باید به این دو مورد ویژه توجه کرد. ما در ادامه این متن نکات مهمی در مورد انتخاب طرح و جنس انواع پارچه مبلی خاص، ارائه می دهیم.

طرح مناسب اولین نکته در انتخاب پارچه های خاص رومبلی

پارچه مبلی خاص محصولی است که طرح آن بیشترین جلوه را در اجرای دکوراسیون داخلی دارد. به همین دلیل باید برای انتخاب طرح این پارچه نکاتی را مد نظر داشت. طرح  پارچه مبلی باید بر اساس سایر عناصر دکوراسیون داخلی شما انتخاب شود. برای مثال اگر شما یک دکوراسیون داخلی سنتی را اجرا کرده باشید، در زمینه انتخاب پارچه رو مبلی محدودیت دارید و باید از پارچه مبلی کلاسیک و پارچه هایی مثل کوبلن و یا پارچه هایی با طرح های سنتی استفاده کنید، تا دکوراسیون سنتی مورد نظر به خوبی اجرا شود. در حالت کلی برای اجرای طرح های سنتی نیاز به پارچه مبلی خاص و متناسب سنتی دارید. اما اگر شما یک طراحی داخلی مدرن را اجرا کرده اید دست گشاده تری در انتخاب یک پارچه مبلی دارید، و می توانید از پارچه های خاص مبلی و همچنین پارچه ها با طرح های مختلف و حتی طرح های سنتی استفاده کنید.

پارچه مبلی محصولی است که با طرح های مختلفی تولید می شود و طرح آن می تواند به پارچه هویتی خاص دهد. مثلا استفاده از رنگ های درباری و خاص می تواند به یک پارچه مبلی هویت جدید دهد و آن را تبدیل به یک پارچه مبلی سلطنتی و یا پارچه مبلی لاکچری کند.

پارچه مبلی خاص نوع خاصی از پارچه است که طرح آن در صورتی بازتاب مناسب خواهد داشت که جنس مرغوبی داشته باشد. به همین دلیل در هنگام طرح مناسب برای پارچه رومبلی، باید به جنس پارچه آن نیز توجه کرد. در ادامه به بررسی جنس انواع پارچه ها می پردازیم.

پارچه مبلی خاص

شناخت جنس پارچه دومین نکته مهم در انتخاب رومبلی های خاص

پارچه مبلی خاص نوعی از پارچه است که از الیاف گوناگون و در جنس های خاصی تولید می شود، و می توان از آن برای اجرا و ساخت مدل های مختلف مبلمان استفاده کرد. جنس پارچه عامل تاثیرگذاری بر کیفیت مبل  دارد و در نمایان شدن طرح آن تاثیرگذار است. اگر جنس پارچه رومبلی مناسب نباشد بر اثر استفاده های مداوم و یا شرایط محیطی و غیره این پارچه دچار پارگی و خرابی می شود. به همین دلیل باید در هنگام خرید پارچه رومبلی به چنس آن نیز توجه کرد. از مهمترین و پرکاربردترین انواع پارچه های مبلی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پارچه شانل: این محصول یک پارچه مبلی شیک است که در ساخت انواع مبلمان لوکس استفاده می شود.
  • پارچه مخمل: این پارچه مبلی کلاسیک در ساخت انواع مبلمان استفاده می شود و یک پارچه مبلی سلطنتی نیز به شمار می رود.
  • پارچه ساتن: یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع پارچه مبلمان است و برای موارد مختلف کاربرد دارد. اما برای یک مبلمان خاص توصیه نمی شود.
  • پارچه ژاکارد: این محصول یک پارچه های خاص مبلی است که با سیستم بافندگی ژاکارد تولید شده و دورو می باشد.
  • پارچه کتان: یک پارچه مبلی کلاسیک است و برای ساخت انواع مبلمان و روکش صندلی استفاده می شود. و برای اجرای یک مبلمان خاص توصیه نمی شود. اما برای تزئینات جزئی کاربرد دارد.
  • پارچه کنف: محصولی است که مانند پارچه کتان کاربرد دارد.
  • پارچه جیر: این محصول یک پارچه مبلی لاکچری و شیک است که برای مبل های خاص استفاده می شود.

پارچه مبلی خاص محصولی است که برای خرید مناسب آن توجه به جنس یک نکته لازم و ضروری است. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید این محصول و انتخاب جنس پارچه، از یک فرد کارشناس در این حوزه کمک گرفته شود. اگر شما چنین فردی را در دسترس ندارید می توانید، از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید. ما در ادامه این متن، بهترین مرکز فروش تخصصی پارچه های رومبلی را معرفی می کنیم.

بهترین مرکز فروش انواع پارچه مبلی

پارچه مبلمان محصولی است که ما در این مرکز فروش انواع مختلف آن را به صورت خرده و عمده در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم. شما می توانید در این مرکز فروش انواع پارچه مبلی کلاسیک، پارچه مبلی سلطنتی، پارچه مبلی لاکچری، و به طور کلی پارچه های خاص مبلی را با بهترین قیمت و شرایط خرید نمایید.. همچنین ما در این مجموعه می توانیم برای خرید محصول مناسب به شما مشاوره رایگان ارائه دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.