پارچه مبلی ضد آب و ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه مبلی یکی از پارچه های پرکاربرد در صنایع مبل سازی به شمار می رود. مبلمان یکی از نیازهای زندگی امروزی به شمار می رود و در مدل های مختلفی تولید می شود. در اکثر مبلمان ها پارچه مبلی نقش ویژه ای در طراحی آنها دارد و به همین دلیل در انواع مختلفی تولید می شود. در بین پارچه ها، پارچه مبلی ضد آب و ضد لک از محبوبیت بالایی برخوردار است.

پارچه های مبلی عمدتا بر اساس سیستم های نساجی کلاسیک و نوین تولید می شوند. امروزه تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی بشر نفوذ کرده و برای تولید محصولات مختلف از آن بهره گیری می شود. تکنولوژی در صنایع باعث افزایش بهره وری آنها و تولید محصولات با کیفیت شده است. در صنعت نساجی نیز از دیرباز تکنولوژی نقش تعیین کننده ای داشته است. در قرن گذشته با ورود ماشین آلات صنعتی نساجی سنتی ایران جای خود را به نساجی ماشینی دارد و نتیجه آن تولید محصولات ظریف تر و بهتر شد، و تولید محصولات نساجی بیشتر و متنوع تر گردید.

با ورود تکنولوژی به زندگی بشر ماشین های نساجی بازدهی بهتری پیدا کردند و کیفیت محصولات آنها نیز بیشتر شد. همچنین گسترده کاری آنها از یک سری الیاف سنتی به الیاف های نوین و خاص گسترش یافت که یکی از آنها الیاف نانو است. از این الیاف برای تهیه پارچه نانو استفاده می شوند. پارچه نانو در انواع مختلفی تولید می شود که یکی از آنها پارچه مبلی نانو است. ما در ادامه متن به معرفی این محصول و ویژگی های آن می پردازیم.

 

پارچه مبلی ضد آب و ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟

 

پارچه مبلی نانو یکی از جدیدترین پارچه هایی است که امروزه به صورت گسترده در صنایع مبل سازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه این پارچه از فناوری نانو استفاده می شود. با استفاده از این فناوری می توان خواصی در الیاف  و پارچه ها مثل پارچه مبلی ایجاد نموده و آنها را در برابر بعضی از شرایط محیطی مقاوم کرد. برای نانو کردن الیاف و پارچه های رومبلی روش های مختلفی وجود دارد. در یکی از ساده ترین و عمومی ترین شیوه ها الیاف یا پارچه های تولیدی با مواد نانو پوشش داده می شود و بسته به نوع ماده نانو خواصی در الیاف شکل می گیرد. در واقع ایده اصلی این کار از طبیعت و گل های نیلوفر آبی گرفته شد و به وسیله مواد نانو در صنعت نساجی به مرحله اجرا در آمد. در این شیوه ساختار سه بعدی خاصی بر روی سطح پارچه مبلی مورد نظر و الیاف آن ایجاد می شود و این ساختار باعث محدودیت شدید الیاف در پذیرش و جذب آب و گرد و غبار شده و به این شکل پارچه مبلی ضد لک یا پارچه مبلی ضد آب تولید می شود. در این حالت با ریختن آب و یا لکه دیگر بر روی پارچه مبل، جذبی توسط آن انجام نمی گیرد و به راحتی می توان با یک دستمال سطح این پارچه های رومبلی را تمیز نمود.

 

پارچه مبلی ضد آب

ویژگی های کلی پارچه مبلی نانو

پارچه مبلی که با فناوری مواد نانو ساخته شده باشد می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد. برای مثال امروز ایده های مختلفی در صنعت نساجی و نانو تعریف شده و بر مبنای آنها قابلیت های مختلفی در پارچه مبل و غیره ایجاد می شود که از جمله آنها می توان به قابلیت ضد آتش، قابلیت آنتی باکتریال و خود تمیز شونده ، قابلیت تغییر رنگ و غیره اشاره کرد. اما در حال حاضر نمونه های ضد آب و ضد لک این محصولات که تست موفقی داشته اند در صنعت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند و دارای این ویژگی ها هستند:

  • ضد آب بودن: پارچه مبلی ضد آب محصولی است که به کمک مواد نانو عملیات تکمیلی را طی کرده و تمامی منافذ الیاف آن به وسیله مواد نانو پوشش داده شده اند. در نتیجه نفوذ آب به ساختار الیاف این پارچه ها به سختی اتفاق افتاده و در موارد دقیق به هیچ وجه رخ نمی دهد. در نتیجه این پارچه ها در برابر ورود مایعات محفوظ خواهند بود.
  • ضد لک بودن: پس از ضد آب کردن الیاف نانو، جذب آب در آنها محدود شد و شست و شوی آنها سخت شد. به همین دلیل لازم شد که این پارچه ها در برابر  لکه ها نیز مقاوم شوند. به همین دلیل در این حوزه تحقیقاتی صورت گرفت و محصولات خاصی تولید شد که پارچه مبلی ضد لک یکی از آنها می باشد. منافذ این پارچه نیز همانند پارچه ضد آب با مواد نانو پوشش داده شده و به همین دلیل گرد و غبار و دیگر آلودگی ها نمی توانند به این پارچه نفوذ کنند.

 

 ویژگی های کیفی پارچه مبلی نانو یا پارچه ضد آب و ضد لک

  • کیفیت عالی: پارچه مبلی نانو همانند دیگر پارچه ها کیفیت خود را دارد. برای تهیه این پارچه می توان از الیاف مختلف استفاده کرد و به همین دلیل جنس پارچه نانو می تواند از مواد مختلف طبیعی و غیر باشد. این مسئله باعث می شود پارچه تولیدی با این روش همانند پارچه های معمولی کیفیت داشته باشد. مواد نانو مواد نامرئی، بدون بو و حساسیت هستند و به همین دلیل خواص و کیفیت الیاف را تغییر نمی دهند.
  • مقاومت شستشو: پارچه مبلی نانو در حالت عادی نیاز به شست و شو ندارد. اما گذر زمان طولانی ممکن است این نیاز را ایجاد کند. در نتیجه می توان پارچه مبلی ضد آب و همچنین پارچه مبلی ضد لک را شست و شو دارد. با شست و شو این پارچه خاصیت خود را از دست نمی دهد، و همچنان نانو خواهد بود.
  • ثبات رنگی: مواد نانو که بر روی پارچه ضد لک و یا پارچه ضد آب قرار می گیرند منافذ الیاف این پارچه ها را افزایش می دهند و به همین دلیل این پارچه ها در برابر شرایط مختلف رنگ خود را از دست نمی دهند. در واقع مواد نانو به صورت غیر مستقیم به رنگ الیاف ثبات کافی می دهد و آنها از ثبات رنگی فرسایشی،ثبات رنگی نوری، ثبات رنگی شستشو و و غیره برخوردار می شوند.
  • ضد چروک: پارچه مبلی ضد لک و ضد آب به دلیل مواد نانو تا حدودی قابلیت ضد چروک به خود می گیرد و به همین دلیل در صورت چروک شدن به حالت اولیه خود باز می گردند.

 

بهترین مرکز فروش پارچه مبلی نانو

پارچه مبلی ضد آب و ضد لک محصولاتی هستند که ما در این مجموعه آنها را برای فروش عرضه کرده ایم. متاسفانه در سالیان اخیر به دلیل استقبال مردم از این پارچه زمینه کلاهبرداری برخی تولیدکننده ها و فروشنده ها فراهم شده و آنها محصولاتی را با عنوان پارچه ضد لک و ضد آب عرضه می کنند، که کیفیت مناسبی ندارند و باعث لطمه به اعتبار پارچه های نانو شده اند. ما در این مجموعه انواع پارچه رومبلی نانو را عرضه کرده ایم. جنس پارچه های رومبلی این مجموعه از الیاف مختلف بوده و پارچه مبلی قابل شست و شو  داشته و با کیفیت می باشند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع پارچه مبلی ضد لک و آب می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

 

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.