پارچه مبلی و نکات کلیدی در انتخاب آن

پارچه مبلی یکی از قسمت های مهم مبل است که نقش موثری در دکوراسیون داخلی منزل دارد. در سال های اخیر بحث دکوراسیون داخلی منزل بیش از پیش داغ شده و به همین دلیل همواره افراد تمایل دارند با استفاده از عناصر مختلف دکوراسیون منزل خود را خاص، شیک و تاثیرگذار کنند. یکی از ابزاری بسیار مهمی که می تواند به این هدف کمک کند، مبلمان است. مبلمان نیز از قسمت های مختلفی تشکیل شده و یکی از قسمت های آن که بیشتر در معرض دید است و بر دکوراسیون داخلی تاثیر ویژه دارد، پارچه رومبلی است. 

پارچه مبلمان با دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم دارد، به همین دلیل باید برای اجرای دکوراسیون داخلی مد نظر خود از پارچه رومبلی مناسب استفاده شود. نکات کلیدی زیادی وجود دارند که در انتخاب یک پارچه رومبلی مناسب باید به آنها توجه داشت. ما در ادامه این متن تعدادی از نکات کلیدی موثر در انتخاب پارچه رومبلی را به شما معرفی می کنیم.

انتخاب طرح یکی از نکات کلیدی در زمینه انتخاب پارچه مبلی

پارچه مبلمان برای اجرای مناسب در دکوراسیون داخلی باید بر اساس دانش اصولی و درست انجام شود. اولین چیزی که باید در انتخاب یک پارچه برای مبل، به آن توجه داشت، انتخاب طرح مناسب بر اساس فضای داخلی ساختمان است. رنگ و طرح یک رومبلی باید متناسب با محیط داخلی ساختمان و اجزای مختلف آن انتخاب شود. اگر فضای داخلی شما بر پایه طراحی سنتی است باید از پارچه هایی با رنگ های متناسب این حوزه و یا طرحی های سنتی استفاده شود. برای مثال ، رو مبلی کوبلن با طرح های خاص خود، و یا پارچه هایی با المان های سنتی برای این فضا مناسب هستند. اگر فضای ساختمان شما با المان های نوین و مدرن هماهنگ است می توان با ترکیب استادانه پارچه های رنگی مختلف رومبلی، یک طرح متناسب با فضای داخلی خود ایجاد کنید.

پارچه رو مبلی بیشترین تاثیر را بر فضای داخلی ساختمان شما دارد، رنگ های کدر و تیره می توانند بر روحیه ساکنین منزل تاثیرات منفی داشته و رومبلی هایی با رنگ های جیغ نیز می توانند تنش های عصبی را ایجاد کنند. به همین دلیل ترکیب بندی مناسب  و یا استفاده از نمونه های طرح دار مثل پارچه مبلی کوبلن برای این امورات، مهارتی است که در اختیار یک طراح دکوراسیون داخلی و سازنده مبل است.

 

پارچه مبلی

 

جنس پارچه یکی دیگر از نکات کلیدی در زمینه انتخاب پارچه مبلی

رو مبلی علاوه بر طرح مناسب باید از جنس مناسب نیز برخوردار باشد. در واقع جنس مناسب یک پارچه رومبلی به اندازه آن دارای اهمیت است. البته جنس پارچه دارای تاثیر چندانی بر طراحی فضای داخلی نیست اما جنس بعضی از انواع پارچه بر بازتاب طرح آنها تاثیرگذار است و اگر رنگرزی اصولی انجام شود، این عامل به درستی خود را نشان می دهد. در حالت کلی انواع پارچه مبلی بر اساس جنس عبارتند از:

پارچه های رومبلی طبیعی: این پارچه ها از مواد طبیعی تولید می شوند. پنبه، پشم، کتان، ابریشم، چرم و غیره از مواد اولیه این پارچه ها هستند.

پارچه های رومبلی مصنوعی:  این پارچه های رومبلی از الیاف مصنوعی تولید می شوند. نایلون، ویسکوز، پلی استر و غیره از مواد اولیه پارچه های رومبلی مصنوعی هستند.

پارچه های رومبلی ترکیبی: این پارچه ها از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند.  

پارچه مبلی محصولی است که باید در انتخاب جنس مناسب آن توجه ویژه شود. ما در ادامه انواع پارچه مبلی را بر اساس جنس به شما معرفی می کنیم.

 

انواع پارچه برای مبلمان بر اساس جنس

 

پارچه مبلی ژاکارد: این پارچه ها توسط ماشین های بافندگی ژاکارد بافته می شوند. ژاکارد نوعی سیستم بافندگی قدیمی است که طرح پارچه از طریق بافت ایجاد می شود. به همین دلیل این پارچه ها کیفیت طرح مناسبی دارند و می توانند به صورت دو رو اجرا شوند. پارچه ژاکارد امروزی از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود و به همین دلیل ضخامت عالی، دوام و ثبات بالا، خاصیت ارتجاعی و همچنین مقاومت در برابر چروک و فرسایش از ویژگی این پارچه است.

پارچه مبلی ساتن: این پارچه ها از الیاف مصنوعی و طبیعی تولید می شوند و به همین دلیل می توان با آنها رنگ بندی های متنوعی را ایجاد نمود. پارچه ساتن سطح لغزنده ای دارد و به همین دلیل علاوه بر مبلمان برای صندلی غذاخوری و غیره نیز استفاده می شوند.

پارچه مبلی کتان: این پارچه مبلی همانگونه که از نامش پیداست از الیاف طبیعی تولید می شود. پارچه رومبلی کتان به عنوان پادشاه پارچه ها شناخته می شود. این پارچه ها بافت شل و مناسب داشته و به همین دلیل به راحتی روی مبل سوار می شوند. این پارچه ها بافت حساسی دارند و نیاز به مراقبت ویژه ای دارند. اگر حیوانات خانگی در منزل دارید، مواظب پنجه های برنده آنها باشید، زیرا پنجه این حیوانات می تواند به بافت این پارچه ها آسیب رساند.

پارچه مبلی کنفی: جنس این پارچه از الیاف طبیعی است. این پارچه بافت ضخیمی داشته و برای مبلمان نیز استفاده می شود. پارچه مبلی کنفی از قرن ها قبل در صنعت مبلمان سازی کاربرد داشته است.

 

فروش پارچه رومبلی

 

معرفی پارچه مبلی شانل، مخمل و جیر، سه کالای لوکس

 

پارچه مبلی شانل: جنس این پارچه می تواند از الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی باشد. این پارچه دارای کرکی نرم و براق است و یکی از محبوب ترین انواع پارچه برای مبلمان به شمار می رود و به نوعی یک پارچه لاکچری و لوکس شناخته می شود. پارچه مبلی شانل از هر دو طرف دارای پرز است و به راحتی می توان برای ساخت مبلمان آن را سوار کرد.

پارچه مبلی مخمل: این پارچه نیز به عنوان یکی از پارچه های لاکچری برای مبلمان و غیره به شمار می رود که از یک رو دارای پرز است  و تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل دارد. بافت لطیف، ظاهر خاص و همچنین استحکام عالی از خواص پارچه مخمل به شمار می رود. امروزه این پارچه در انواعی مثل کبریتی و نانو نیز تولید می شود. این پارچه علاوه بر پارچه مناسب مبلمان، به عنوان یک پارچه مبلی صندلی نیز  شناخته می شود.

پارچه مبلی جیر: این پارچه از چرم های حیوانی مثل گاو و گوسفند به دست می آید و به همین دلیل با نام چرم جیر نیز شناخته می شود. پارچه مبلی جیر ظاهری مخمل نما دارد. و به همین دلیل تمیز کردن آن آسان است. جیر همچنین به عنوان پارچه برای صندلی شناخته می شود و یک کالای لوکس است. سوار کردن این پارچه به دلیل خاصیت ارتجاعی و نرم بودن به راحتی بر مبلمان سوار می شود.

 

بهترین مرکز فروش انواع پارچه مبلمان

پارچه برای مبلمان محصولی است که ما در این فروشگاه انواع مختلف آن را عرضه می کنیم. شما می توانید با توجه به دکوراسیون داخلی خود و اطلاع از جنس پارچه ها یک نمونه مناسب را انتخاب کنید. ما در این مرکز تخصصی فروش پارچه رومبلی آمادگی داریم انواع پارچه برای مبل را، با بهترین قیمت و شرایط به صورت خرده و عمده عرضه کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.