چگونه طرح و رنگ پارچه مبلی را انتخاب کنیم؟

 

پارچه مبلی به عنوان روکش یک مبل به شمار می رود که بسته به نوع مبل می تواند جلوه گری خاصی در طراحی آن ایجاد کند. پارچه های مبلی بسته به نوع مبل می توانند 50 تا 100 درصد زیبایی یک مبل را تامین کنند. این پارچه ها تقریبا در 99 درصد مبلمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و در موارد خاصی مثل مبل قالی ها و غیره از آنها استفاده نمی شود. ایرانی ها مردمی هستند که بومی فلات ایران می باشد و به دلیل آب و هوای خشک این مناطق، مبل و استفاده از آن جایگاه چندانی نداشته، و جز در موارد اشرافی عموما مردم بر روی زمینه نشسته و از ابزاری مثل پشتی و زیرانداز استفاده می کردند. در دو قرن گذشته با ظهور انقلاب صنعتی و پس از آن صنعت مد و دکوراسیون منزل، استفاده از مبل در زندگی ایرانی رواج یافت و به مرور زمان بر اهمیت آن افزوده شد تا جایی که امروزه مبل به عنوان یکی از لازمه های زندگی شهری و حتی روستایی تبدیل شد، و نقش موثری در اجرای دکوراسیون منزل دارد.

پارچه مبلی مهمترین عنصری است که مبل را تبدیل به یک عنصر تاثیرگذار در اجرای دکوراسیون داخلی کرده است. این پارچه امروزه در طرح، نقش و همچنین جنس های مختلفی تولید می شود که پارچه مبلی شانل، ژاکارد، ساتن، جیر، کتان، کنف و همچنین پارچه مبلی مخمل از مهمترین آنها می باشند. جنس و یا بافت پارچه عامل مهمی است که در بازدهی طرح و نقش یک پارچه و تاثیرگذاری آن نقش دارد. اما عنصری که بیشتر از جنس و بافت پارچه به نظر می آید، طرح و رنگ آن است. به همین دلیل ما در این مقاله مطالبی را ارائه می دهیم که برای انتخاب بهتر طرح و رنگ پارچه مبلی می توانند به شما کمک کنند.

 

 

انتخاب طرح و رنگ پارچه مبلی بر اساس نوع مبل

 

پارچه مبلی عنصری است که برای انتخاب آن باید به نوع مبل توجه کرد. امروزه مبلمان عمدتا در سه دسته کلی کلاسیک، راحتی و سلطنتی تولید می شوند و این دسته بندی بر اساس شکل و کاربرد این مبل ها می باشد، به همین دلیل با وجود تفاوت شکلی و کاربردی این مبل ها لازم است، در آنها از پارچه های مبلی با طرح و رنگ مناسب استفاده شود. مبل های سلطنتی نمونه ای از مبل هستند که در ابعاد بزرگ و و معمولا المان های سنتی طراحی می شوند. به همین دلیل بهتر است در اینگونه مبلمان ها از پارچه های رومبلی لوکس و خاص استفاده شود. پارچه مبلی شانل، جیر، چرم و همچنین پارچه مبل مخمل محصولات مناسب تری  برای این مبل ها هستند. همچنین باید تا حد ممکن از پارچه هایی با رنگ های متعادل و همچنین پارچه مبلی طرح دار سنتی مثل کوبلن و ختایی استفاده شود. پارچه مبلی سنتی می تواند تاثیر و جلوه مبل های سلطنتی را چندین برابر کند. برای مبل های راحتی و کلاسیک نیز باید از پارچه هایی با رنگ ها و طرح های مناسب استفاده شود. برای مثال استفاده از پارچه ساده و رنگ هایی مثل صورتی یا سبز چمنی به تنهایی و بدون خلاقیت رنگی می تواند دکوراسیون داخلی شما را متزلزل کنند. به همین دلیل طرح و رنگ پارچه رومبلی باید در مرحله اول در مبل شما جلوه گری و همخوانی داشته باشد، و در آن صورت می توان از مبل در اجرای دکوراسیون استفاده مناسب کرد.

 

انتخاب طرح و رنگ مبلمان

 

انتخاب طرح و رنگ پارچه مبلی بر اساس اجزای دکوراسیون داخلی

 

پارچه رو مبلی عنصر است که انتخاب طرح و رنگ آن باید بر اساس دکوراسیون منزل و اجزای مختلف آن انجام گیرد. برای مثال پارچه برای مبل باید بر اساس پرده ها، فرش، پارکت ها و غیره انتخاب شود. اگر این موارد رعایت شوند حتما دکوراسیون داخلی شکیل تر و بهتری ایجاد خواهید کرد. برای مثال مبلمان سلطنتی بهتر است با پارچه های مبلی سنتی و همچنین مطابق با فرش و یا پرده انتخاب شوند. به طور کلی بسته به کناف این مبل ها رنگ پارچه آنها باید با کناف متضاد بوده و یا ارتباط معنایی داشته باشد. در مبلمان های کلاسیک و راحتی نیز که عمدتا از پارچه مبل ساده استفاده می شود، برای شکستن فضا بهتر است از کوسن های طرح دار استفاده شود تا به این وسیله بتوان فضای ساکن موجود در مبل ها را شکسته و یک جلوه خاص ایجاد کرد. همچنین اگر از عناصر فانتزی در محیط منزل و دکوراسیون آن استفاده می کنید، می توانید برای مبلمان های راحتی و حتی کلاسیک از پارچه مبلی فانتزی استفاده کنید.

پارچه های مبلی باید بر اساس وسعت محل استفاده انتخاب شوند. برای مثال رنگ های تیره و طرح های شلوغ برای محیط های کوچک مناسب نمی باشند، و به همین دلیل در محیط های کوچک باید از طرح های خلوت و رنگ های روشن استفاده کرد. همچنین اگر حیوانات خانگی و یا کودک در منزل دارید بهتر است از رنگ های گرفته استفاده کنید، تا کثیفی های احتمالی کمتر به چشم آیند. البته رنگ های گرفته و یا تیره نباید تاثیر منفی بر دکوراسیون شما داشته باشند. گاهی جنس و بافت پارچه برای این موارد می تواند به شما کمک کند. مثلا پارچه برای مبل اگر از نمونه های ضد لک و ضد آب باشد، پاک کردن آن آسانتر است. زیرا این محصولات یک پارچهای رو مبلی قابل شست و شو هستند.

 

بهترین مرکز فروش انواع پارچه مبلی

پارچه مبلی محصولی است که مهمترین عنصر دکوراسیون های داخلی در عصر حاضر است و در این قضیه طرح پارچه مبلی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مرکز تخصصی در زمینه فروش و عرضه انواع پارچه های مبلی مثل پارچه ساده، پارچه طرح دار، پارچه مخمل، پارچه قابل شست و شو، پارچه فانتزی و غیره فعالیت داریم و می توانیم با توجه به دکوراسیون داخلی شما بهترین نمونه از طرح و جنس آن را به شما پیشنهاد کنیم. شما برای اطلاع از قیمت محصولات و شرایط فروش آنها می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آنها کسب مشاوره کنید. همچنین ما آمادگی داریم نیازهای خرده و عمده مشتریان خود را در سراسر کشور تامین کنیم.

بیشتر بخوانیم

فکس

۰۲۱-۲۲۰۲۲۸۷۷

تلفن

۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۲
۰۲۱-۲۶۲۹۴۵۱۸

ایمیل

ask@harmonytextile.com

© 2020 Harmony Kish. All Rights Reserved.